Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yasevimliığı toplum içre kıymeti olan , kabiliyet, çizi ve sair davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tüyönetmen.

Yetişek, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanların davranışlarında belirli vürutmeler esenlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Yetişek; ferdin davranışlarındaki yaşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değkonume meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanılamamı binalabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:

“Kişinin davranışında, kendi yaşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin lakinçlarına yarar ) değkonume meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık bakılırsa;

· Yetişek bir vetiretir.

· Yetişek sürecinde, ferdin davranışlarının matlup yönde değkonutirilmesi lakinçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değkonume kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Yetişek sürecinde ferdin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç yapı taşı öğesi vardır.

1. Amaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Değerlendirmeler

Yetişek lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı yekpare kültürler muhtevain aynıdır. Amaçların içinde ne olduğu ve öğrenme muhtevain kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakılırsa değkonuebilir, ancak sürecin doğbirliı değkonumez.

Yetişek kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birgeniş filozof ve eğitimci, eğitimin ne başüstüneğuna dayalı farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin ikrar edilen ölçünlü tanılamamı şudur: Yetişek, ferdin davranışlarında kendi yaşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış değkonuikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içre eğitime dayalı temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değkonuikliği” ve “müddetç” kabil kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.

Yetişek, âdemoğlu muhtevain ömür boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere yarar olabileceği kabil istenmedik yönde de vürutebilir. Yetişek sürecinin konuletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kabil vürutigüzel de mümkün. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, eğitim merkezleri kabil mekânlarda verilen eğitim formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki eğitim sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Yetişek Türleri
Yetişek türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim başlamak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda ya da kurumlarda belirli bir niyet ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim ise bizatihi vüruten ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki fert bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.

Yetişek Sistemi
Yetişek, bir model olarak ele aldatmaındığında ise eğitim sisteminin üç yapı taşı ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Memba; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, tesisat, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Müddetç; ekol içre gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, yetki, test sonuçları kabil matlup davranış değkonuiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.