SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü periton. Fakat bu dü periton mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışdoneş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri derunin nazik olan bu dü periton, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü periton da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman elan heveslikurum ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması derunin yapılan çdüzenışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş enseışı emeklemlerinin hepsine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini zaitrmaya yönelik bir çdüzenışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da epey önemlidir. Antrparantez SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çdüzenışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM mukannen bir bütçe derunin maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları mukannen anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde eylemek derunin yapılan çdüzenışmalardır. Gelin, bu zıtlaştırmayı bir zaman elan heveslikurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki ayrım; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Kısaca SEO derunin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi derunin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama peritonı arasındaki bir sair önemli ayrım da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları olduğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çdüzenışmalarında bu yer değişikdır. SEO çdüzenışmaları elan natürel icraatı kapsar ve sitenize elan örgensel bir gidiş geliş dürüstışı esenlar.
Bu dü periton, derunerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise amaç elan ticari olduğu derunin derunerikler SEO çdüzenışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu düşünmek bileğildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Sadece dü periton arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan güzel evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.