Logo nedir? Lafız mazmunı olarak gerçeklik muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir maslahatin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak maslahatletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı maslahati sembolize edebileceği üzere, markanın kendi mazmunı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara malik olabilir.
Sorusu sorulduğunda lügat mazmunının haricinde, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan eş veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı bayağı önemlidir. Diğer taraftan logo tasar çizim çaldatmaışmasını yapacak eş veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çaldatmaışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, maslahatletmenizin ve bundan ahir çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çaldatmaışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğmaslahattirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş meydanı ile faaliyette mevcut şirketler muhtevain daha çok yeğleme edilebilir. Yegâne bir sektörde çalışkanlık gösteren maslahatletmelerin ekseriya logoları dalü oyun paha. Fakat birden çokça dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda izhar etmek imkansızdır.
Logo ne maslahate yarar?
İşletmeler muhtevain logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Ezelî halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan nitekim marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple maslahatletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza muhakkak adımlarla devam edebilmek adına “logo tasar çizim” çaldatmaışması ile kellelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) anlatım paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir çehrete teşhisnmasını sağlayan maslahataretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, kolayca anlaşılır, sınırırlanması kolayca, olabilir olduğunca az sayıda renkten oluşorospuıdır. Her çyeksan baskı ve kesim tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok eke ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı firma ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa saika vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya eke beis verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine orantılı olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kenarıteselsül lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem birlikte temizılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da firma muhtevain logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu veri çok önemlidir.